Alla inlägg under december 2011

Av Sofie Peterson - 20 december 2011 16:19

Idag fyller min far år. Inte för att jag ska åka dit, för jag blir inte uppvaktad av dom så då tänker inte jag lägga ner min dyrbara tid på honom. Synd men sant! Så idag ödlasde jag min tid att städa badrummet och plockade i så att en maskin disk kunde köras. Johan fixade tvätten efter lite tvång o tjat. Vafan, han får ju också hjälpa till speciellt om det är våran egna tvätt.. Så det är fixat iaf. Det va egentligen menat att min lillebror skulle fixa badrummet men han stack o gjorde annat så då fick storasyster hjälpa till. Hoppas mamma kommer på något riktigt negergöra till honom nu HA HA HA!

Asså det är julafton snart, sisådär om 4dagar. Det känns verkligen inte om jag får säga mitt!


Känner mig dum, men har inte handlat en enda julklapp i år. Men vafan, jag har inga pengar. dom kommer ju inte förns i januari.. Segt! Menmen, det får väl vara så denna jul. Schysst mot dom som köper till mig. Men aja! Livet är hårt.


See ya!

Av Sofie Peterson - 18 december 2011 17:49

Huua! Idag har jag och Johan fått saker och ting gjorda här hemma såmedans mamma och kenta är i stockholm och julhandlar.För et stort träd hade blåst ner lite halvt för ett tag sen när det va så gått som storm här hemma så en hade kommit hit och fällt så jag och johan drog på oss gummistövlar o fleecejackor och sen va det bara att ta tag i skiten. Jag blev helt dyngsur kan jag säga. Men jag sket i det! Jag körde på ändå, sen när vi va klara gick vi in och startade en maskin tvätt och diskmaskinen. Mätt i magen är jag också! Lagade spaghetti och köttfärsås, men det fattades en del ingredienser, men jag och johan plockade i det som lät gott. Ja, det blev gott!


Snart ska vi nog åka in till norrtälje och hämta hem mamma och kenta. Sen ska jag gosa ner mig i sängen och kolla på film och mysa med mina pojkar.

Hejhej!

Av Sofie Peterson - 17 december 2011 15:07

Helt död är jag. Inte för att jag va på partyyyyy igår utan att det är så tråkigt väder ute. Jag blir så trött av det. Menmen, de är bara att ta en dusch och sen får man hoppas på att jag blir pigg och glad =) Får se vad som händer ikväll då? Kanske det är lite folk ute, men det tror jag knappast på.. Annars får vi åka hem och mysa ner oss och kolla på en film :)


Puss

Av Sofie Peterson - 16 december 2011 16:27

Tjoho! Nu sitter jag hemma i Mutsunda. Tror det blir så att vi stannar här tills julen och allt är över :) Det känns bäst så! Storstädade direkt när vi kom hem hit igår, kastade allt jag inte använder och det jag tycker är onödigt att sitta och spara på. Så nu är det lite mindre småsaker i min stuga. Ansökte till csn för någon dag sen, så hoppas beskedet kommer snart. Så jag kan börja planera mitt liv lite bättre. Inte som det är nu, blir galen på det!!


Ikväll ska vi nog till Sandra på besök, det va inte igår. Men sen får vi se vad som händer på kvällen, då vi inte kan vara hos Sandra så länge för hennes hun vet typ inte hur man ska bete sig mot hundar inomhus och jag vill inte ha Ebbe i bilen förlänge för det är för kallt för det.

Längtar tills i Januari, då kommer Ebbes minigrisar till välrden. Åååå, jag verkligen går och längtar!


Puss! 

Av Sofie Peterson - 13 december 2011 21:39

Blev lite inpuls idag då. Satt hemma här hela dagen och kollade runt, men sen slog det mig "varför åker vi inte och besiktar idag" Japp, så då kollade jag om det fanns en tid ens idag. För det är ganska svårt att få en tid om man inte bokar en för en framtid fram ungefär. Men då ringde jag istället till telefonbokningen och fick en tid idag! Den va i Uppsala, så det va bara för Johan att göra bilen klar för besiktningen och sen åka efter vi hade fått någon mat i magen. Men nej, den gick inte igenom med blanka papper. Men nu får vi iaf åka med den. Skönt, så slipper jag åka den där förbenades 740in.... Det är JOHANS BIL eller rättare sagt hans vinter bil.


Har så mycket jag vill skriva här, men vet inte om det är så bra. Kommer inte ifunn med hur man får lösenord på vissa inlägg. Måste kollas upp! Vill inte att alla ska läsa dom.. Hemlig som jag är ;)

Julklappar har jag inte köpt, no money no funny som sagt! Men får väl skramla in lite, så jag kan köpa en iaf!


Känner mig inge pigg idag heller. Ville köra ifrån Uppsala, men Johan fick ta över efter ett tag. Mina ögon vill inte som jag. Min kropp känns utmattad och jag har ont fortfarande i kroppen. Vet inte om jag börjar bli sjuk. SUCK!


Hejpåer!

Av Sofie Peterson - 13 december 2011 03:05

     


Ebbe när han va några dagar gammal bara. Så söt liten gris!

  
Av Sofie Peterson - 12 december 2011 14:44

Det känns som om att jag inte mår så bra idag. Ont i hela kroppen, ögonen kan stängas typ nu och så kommer jag sova hela kvällen o jag är alldeles sliten. Menmen, det kanske är för det här vädret inte vet jag? Hoppas att det går över tills imorgon. Jag hatar att vara sjuk. Ont i magen har jag också. Hahha, låter just nu som en grinig kärring eller nått. 

Vädret är skit ute, fuck! Det som va så vitt och fint här igår, men nu nu är det grönt och blött. Slask överallt!!!! Det gillar vi INTE. Hunden ligger och gryr som en liten fågel eller nått. Tror han vill ut till Johan i garaget, men när han väl kommer ut i garaget då vill han inte vara kvar där. Mupp hund! Så då får han vara kvar här inne med mig. Inte för att jag är så rolig när jag sitter här, men det får han ta. Han har faktiskt massor med leksaker och shit här.. Det är inge synd om honom! 


Jag sitter som på nålar, jag vill få mitt besked om att jag ska börja plugga. Har förvisso sökt massa jobb också, det vill jag självklart veta om jag får eller inte. Extrapengar sitter ju aldrig fel! Får se vad som händer.. För jag och Johan har som sagt en del planer isf. Eller dom ska uppfyllas ändå, för vi har en backup plan. 


Skit på er, hej!

Av Sofie Peterson - 11 december 2011 16:53

Mumma, det ska bli så gott! Visserligen är det rester från igår, men det är såååå sjukt gott. Älgkött, pommes och bea. Men en nackdel är att det finns ingen sallad idag, för den käkade jag upp igår! Jag verkligen älskar sallad, speciellt när det är med fetaost och rödlök :D MUMMMMMS!!! 


Jag blir galen på den här årstiden, när det är vinter så ska det vara snö för då är det inte lika mörkt på kvällarna. Man blir så trött om dagarna när det är mörkt hela tiden. USCH jag vill inte det. Det händer inte så mycket här hemma om man är trött....

Nej, nu kan inte jag hålla mig. nu ska jag äta.

Puss!

Presentation


Här skriver jag om allt mellan himmel och jord om min vardag och intressen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards