Alla inlägg under juni 2012

Av Sofie Peterson - 27 juni 2012 18:53

Tiden går så galet fort.. Nu är det 1månad kvar tills bf, tyckte jag fick veta att jag va gravid förra veckan eller nått. Menmen, dagarna rullar på sakta men säkert. Jag har inte så mycket att göra förutom det där tråkiga städa, packa och fia det sista inför flytten. Idag ska det tvättas barnkläder, så jag kan fixa med skötväskan. Ska packa i lite kläder så man slipper göra det i panik sen!


Ja men mina kära läsare, vad tror ni att de är för kön och vilket datum ;) Som sagt pyret är beräknat den 26 juli.

Jag själv tror att det är en tjej och den kommer 2 Augusti. Johan tror att det är en kille och den kommer 25 juli.

Ja men vi får väl se ;) Jag hoppas på att den har bestämt sig att komma ut typ nuuu, jag vill sova som jag vill :p Magen tar ju i nästintill när jag sover på sida, känns skit skumt.


 

Här har vi honom, den stoltaste lillebrorsan - nu även morbror :p Han är som på nålar, tror nog att han kommer tycka det kommer bli så spännande när lillpyret kommer till världen.

Även jag är stolt, men då över honom. Då han tog studenten för någon vecka sen och dessutom gick ut med nästintill toppbetyg. Det kunde man inte tro för några år sedan.


Nu är det någon som övar för karate kid, så måste göra något :p

Puss!

Av Sofie Peterson - 25 juni 2012 08:22

vilket pissväder det är idag. hade hoppats på finfint väder så man kunde få ut något av dagen, men det blev en innedag så kan jag mysa ihjäl Chili :p inte för att hon dör av det då hon älskar att mysa! :DFår se när Johan kommer hem idag, lät på honom att det skulle bli en tidig dag idag. Nätterna blir mer och mer jobbigare att ta sig igenom.. Vet inte alls hur jag ska sova och sen när jag väl har hittat en bra ställning för min kropp så måste jag på toa. Usch, jag vill bara att tiden ska gå fortare!! Jag längtar nästan mest till när jag kan sova på mage igen, för så sover jag som bäst!Ska kika vidare på tv och försöka vila lite. Puss

Av Sofie Peterson - 24 juni 2012 17:28

       

Av Sofie Peterson - 24 juni 2012 17:12

Jag är helt förälskad i Stiftelsen - vart jag än går. Så den låten rullar hela tiden här hemma, tror Johan börjar bli galen på den hahaha. För första gången slängde jag ihop en kladdkaka, haha de va ju hur lätt som hellst. Jag hade förväntat mig att det skulle vara skit bökigt, men det va en baggis! Så nu kommer det bjudas på kladdkaka om någon kommer över när jag har flyttat, för det är lättare att baka än att åka och handla något att bjuda på hahahah.

Men det fanns inge kakao så jag tog en hel del oboy, shit va gott det blev! Det smakade kola, så man kan säga att jag slängde ihop en kola kladdkaka.


Imorgon är det måndag igen, det innebär att Johan åker till jobbet och jag kommer ligga hemma med en tok busig hund och inte ha något att göra. Eller egentligen har jag säkert 100 saker att göra, men man ska orka dom också. Måste rota fram flyttkartonger av något slag och kasta i det som jag ska ta med mig i flytten men sen måste jag ändå tänka på att jag ska bo i min stuga en stund till så jag får inte packa i något som jag använder.. Ja det är jobbigt just nu!

Just nu önskar jag att jag hade massvis med pengar, så jag kan spendera dom på saker till hus, bebis, johan och chili. Men nejnej, genom rutten är man som sagt. Finns knappt en enkrona i mina ägor just nu.


Hopp, jag orkar inte skriva mer. Nu kommer terroristen Chili och vill leka. Puss!

Av Sofie Peterson - 21 juni 2012 12:22

Hej och hå, hur ska jag få mina dagar att gå? Jag har så tråkigt om dagarna, menmen snart har jag saker att göra. Så det är väl bara att tugga i det sura äpplet och njuta sista tiden hahah. Nu om det är så mycket att njuta för, med tanke på att magen är stor, jag har svårt att ta mig ur sängen och Chili inte får den promenad hon behöver.

Igår va det begravning, usch det va så hemskt. Men jag klarade det bra, jag trodde mina hormoner skulle göra frivolter så skulle jag inte få någon hejd på mina tårar. Men jag kunde hålla dom i styr.

Så nu hoppas jag att du har det bra på andra sidan min vän. Vi alla kommer sakna dig, men nu vet vi att den finaste och snällaste ängeln kollar ner på oss och håller koll!


Jahapp, så va det midsommar imorgon. Det känns verkligen inte, jag vet inte ens vad vi ska hitta på. Men det löser sig säkert. Jag vet iaf att jag inte vill på någon brakfest, så om dom som jag ska vara med vill till någon sån så får dom göra det. Jag vill hellre sitta hemma hos någon och spela lite sällskapsspel och bara chilla. Jag har verkligen inget emot att folk vill supa, för det är midsommar till för. Men jag ska då inte ha en droppe alkohol i mig. Kanske åker ner till bolaget och handlar en eller två alkoholfri xider hahaha. Nej usch, så lågt skulle jag aldrig sjunka :p


   

Escobar, ni kanske undrar hur det är med honom? Jo, det verkar gå helt underbart bra med hans fodervärd och han. Om jag själv får uttrycka mig så trodde jag ALDRIG att det skulle fungera, men skenet kan bedra och så har man fel. Min plutt, jag lovade honom att ALDRIG svika honom. Så jag har så mycket skuldkänslor. Men jag måste faktiskt tänka på hans bästa i den här situationen. Men så länge han har det bra så är jag nöjd! Jag måste åka dit och hälsa på honom innan bebis kommer till världen :)


Haha, nu har jag skrivit av mig lite. Men kanske kommer mer senare eller imorgon.

Puss!

Av Sofie Peterson - 19 juni 2012 19:09

Joda, bebis va det lungt med. Så det kändes skönt! Nu är det jag som behöver pysslas om, så får flörta med Johan ;) Jag måste käka järntabletter också, min reserv va lite dålig. Så det va bara att lyssna på bm och köpa det.

Jag tycker att allt börja falla på sin plats nu, men det är fortfarande kaos i hjärnan. Men det får det vara, så länge jag har landat och sakerna är inköpta innan bebis kommer så är jag lugn. Men tills dess ska allt vara fixat! :)


Längtar tills dörren står öppen för mig och johan, så vi kan börja pyssla i vårt eget hus. Men det är ett tag dit :/ Så får drömma om att möblera osv en stund till. Menmen, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det. Men det får vi se!


 

Tänk att min, min bara min Johan ska bli världens bästa pappa. Jag längtar tills bebis ska få träffa den underbaraste varelsen på jorden!


Puss på er!

Av Sofie Peterson - 18 juni 2012 12:43

Kaoset verkar lägga sig ner mer och mer ju närmare datumet kommer. Känns som om jag har nästan allt inom kontroll, men det får man se när man stiger in i vår egna bostad. Jag längtar så jävla mycket!

Bebisen verkar må bra, den bökar och har sig så gott som hela tiden. Men får se idag hur det ligger till, men det ska gå bra! :D Man blir så såld på bebis saker nu när man är och handlar i någon affär eller på internet, det blir att man kollar en extra gång på bebis sakerna.

Det känns verkligen inte att det är 5veckor kvar till bf, magen är inte alls så stor som jag hade räknat med. Men jag känner det i höfter, vader och ryggen. Det är tungt, men magen är inte så mycket i vägen som jag hade "hoppats på" eller vad man säger.


Så gulligt!!!! :D Chili känner nog på sig att det är en varelse i min mage, då hon alltid vill ha huvudet på min mage när hon sover vid mig. Jag dör av att det är så gulligt, hoppas hon accepterar lillbebis. Men det ska inte vara några problem. Ja, Ebbe har det bra han. Jag är så lycklig för jag släppte bandet mellan oss och lät han gå vidare till några andra. Men jag ska åka och hälsa på honom innan bebisen kommer.


Nej nu måste jag kila, pusS!

Presentation


Här skriver jag om allt mellan himmel och jord om min vardag och intressen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards